20 Eylül 2013 Cuma

Normal doğum yapabilirmiyim?



Normal Doğum Bekleyen Hastalar İçin Bilgilendirme Risk Saptama Formu
Açıklama:
1.    Bu form ile belirtilen risk faktörlerini kendinize göre işaretlediğiniz takdirde muhtemel vaginal doğum yapma olasılığınızı öğrenebilirsiniz.
2.    Bu formda vereceğiniz cevaplar sadece sizin beklentilerinizi ve bugüne kadar yaşadıklarınızı yansıtmalı. Eğer daha önce arkadaşlarınızdan ve yakınlarınızdan duyduklarınıza göre cevaplar verirseniz doğru sonuç alamayabilirsiniz. Şimdi sorulara geçiyoruz.
 
1-    Normal vaginal doğumun neyi tam olarak ifade ettiğini biliyor musunuz?
a)    Evet
b)    Hayır
c)     Tam olarak değil
 
2-    Normal vaginal doğum yapmayı gerçekten istiyor musunuz?
a)    Evet
b)    Hayır
c)     Henüz emin değilim
 
3-    Normal vaginal doğum yapmanızı sizden daha çok eşiniz veya yakınlarınız mı tercih ediyor?
a)    Ben kendim istiyorum
b)    Daha çok eşim veya yakınlarımın isteği bu yönde
c)     Tam olarak bilemiyorum
 
4-    Gebeliğinizin başından itibaren düzenli ve aynı doktor ile takibinize devam ediyor musunuz?
a)    Evet düzenli gebelik takibimi başından beri aynı doktor ile devam ettiriyorum
b)    Devamlı doktor değiştirdim, şu anda son bir aydır aynı doktorum var.
c)     Hiç kontrole gitmedim.
d)    Doktorlar beni anlamıyor veya ben doktorların dediklerinden bugüne kadar hiçbirşey anlamadım.
 
5-    Kaç yaşındasınız?
a)    20-35 yaş arası
b)    35 yaş üzeri
c)     20 yaş altı
 
6-    Daha önce normal vaginal doğum yaptınız mı ?
a)    Bir veya birden fazla norma vaginal doğum yaptım
b)    Hiç doğum yapmadım
c)     Daha önce doğum yaptım ancak sezeryan ile oldu
 
7-    Herhangi bir tıbbi işlem; iğne yapılması, kan alınması sizi korkutur mu ?
a)    Hayır çok rahatlıkla iğne olurum, kan verebilirim.
b)    İğne yaptırmaktan, kan tahlili vermekten çok korkarım.
c)     Böyle bir şey daha önce hiç aklıma gelmedi
 
8-    Normal vaginal doğum sırasındaki ağrılar hakkında fikriniz var mı ?
a)    Evet, doğum ağrılarının nasıl bir şey olduğunu biliyorum.
b)    Hayır, bu konuda hiçbir fikrim yok.
c)     Sadece duyduklarım kadarı ile ancak tam kafamda canlandıramıyorum
 
9-    Bu ağrılar sizi korkutuyor mu ?
a)    Doğum ağrılarından korkmuyorum, bebeğime kavuşmak için ağrılara dayanacağım.
b)    Doğum ağrılarından hala çok korkuyorum.
c)     Doğum ağrılarından korkuyorum ama sadece bana anlatıldığı şekli ile belki yaşayınca korkum geçebilir.
 
10- Ağrısız doğum (Epidural anestezi ile vaginal doğum) hakkında bilginiz var mı ? Bunun hakkında doktorunuz sizi bilgilendirdi mi? Ağrısız doğum yapmayı düşünüyor musunuz?
a)    Evet, bu konuda bilgim var, eğer uygun olursa eğidural anestezi ile doğumu deneyebilirim.
b)    Evet, bu konuda bilgim var ama kesinlikle epidural anestezi ile doğumu düşünmüyorum.
c)     Hayır, pek fikrim yok. Ağrılarım başladığı zaman dayanamazsam belki düşünebilirim.
11- Gebeliğinizin son aylarındaysanız doktorunuz size vaginal muayene hiç yaptımı?
a)    Evet, vaginal muayene oldum, doktorum sorun olmadığını söyledi.
b)    Evet, vaginal muayene oldum, ancak doktorum kalça kemiklerimin çok çıkıntılı olduğunu veya buna benzer sorunlar olabileceğini söyledi.
c)     Hayır, hiç muayene olmadım ama daha önce jinekolojik muayenelerimi olmuştum sorun yoktu.
12- Yapılan vaginal muayene sırasında aşırı bir rahatsızlık hissettiniz mi ? Canınız çok yandı mı?
a)    Hayır. Herhangi bir rahatsızlık yoktu.
b)    Evet. Oldukça ağrılı ve rahatsızlık vericiydi.
c)     Evet. Ağrılıydı ama dayanılamayacak kadar değildi.
13- Gebelik takibinizi yapan doktorunuz bir hastanede mi görevli yoksa özel muayenehanesinde mi çalışıyor?
a)    Evet, tam gün bir hastanede çalışıyor.
b)    Serbest hekim muayenehanesinde çalışıyor.
c)     Resmi bir kurumda ve kendi özel muayenehanesinde çalışıyor.
14- Sizi takip eden doktorunuzun çalıştığı hastanede başka Kadın Doğum uzmanları da var mı?İhtiyacınız olduğunda acil durumlarda onlara da ulaşabileceğiniz konusunda doktorunuz sizi bilgilendirdi mi?
a)    Evet, bu konuda bilgim var.
b)    Hayır, tek hekim olarak çalışıyor.
c)     Bunu sormak hiç aklıma gelmedi
15- Ailenizde veya sizde daha önce 4000gr ve üzerinde doğum yapan kimse var mı?
a)    Tosuncuk bebekler bizim ailede hiç olmadı.
b)    Evet ailemizde 4000gr ve üzerinde doğan bebekler var.
c)     Bu konuda pek bilgim yok.
16- Aşağıdaki tıbbi durumlardan herhangi birisi sizde mevcutsa belirtiniz
·         Daha önce sezeryan ile doğum yaptım
·         Daha önce myom nedeni ile ameliyat oldum
·         Son gebelik ayındayım ve bebeğimin hala ters durduğunu (makat gelişi) öğrendim
·         Daha önce bel fıtığı nedeni ile ameliyat oldum.
·         Bebeğimin eşi çok aşağıda duruyormuş
·         İkiz gebeliğim var
·         Tüp bebek yöntemi ile gece kaldım
·         Üçten fazla çocuğum var, yaşım 35’in üzerinde ve tüplerimin bağlanmasını düşünebilirim.
·         Gebelik sırasında şeker hastalığı ortaya çıktı
·         Gebelik sırasında tansiyon yüksekliği ortaya çıktı
·         Bebeğimin tahmini doğum ağırlığı 2500gr altında gidiyor.
·         Bebeğimin tahmini doğum ağırlığı 4000gr üzerinde görünüyor.
·         Gebeliğimin son ayındayım ve bebeğimin suyunun azaldığını öğrendim.
·         Gebeliğimin son ayındayım ve bebeğimin suyunun aşırı arttığını öğrendim.
 
a)    Bu durumlardan hiçbiri bende yok
b)    Bu durumlardan en az biri bende var
c)     Bu durumlar hakkında pek bilgim olmadı. Ne olduklarını bilmiyorum.
 
Sonuçların yorumlanması:
(A) ŞIKKI  CEVAPLARINIZIN ÇOĞUNU OLUŞTURUYORSA  VAGİNAL DOĞUM YAPMA ŞANSINIZ 70  CİVARINDA DIR
(B) ŞIKKI  CEVAPLARINIZIN ÇOĞUNU OLUŞTURUYORSA  VAGİNAL DOĞUM YAPMA ŞANSINIZ 50 
SEVİYELERİNE İNER
(C) ŞIKKI CEVAPLARINIZIN ÇOĞUNU OLUŞTURUYORSA  SEZERYAN GEREKLİLİĞİ GÜNDEME  GELMEKTEDİR DOKTORUNUZUN ÖNERİLERİNİ DİKKATE ALMALISINIZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder